TRYB JASNY/CIEMNY

Kąciki tematyczne w przedszkolu do druku

kąciki tematyczne w przedszkolu do druku



W edukacji przedszkolnej i żłobkowej niewątpliwie jednym z najważniejszych celów jest stworzenie dla dzieci inspirującej i rozwijającej przestrzeni. Kąciki zainteresowań, znane również jako kąciki tematyczne, są doskonałym narzędziem do tego celu. Oferują one dzieciom możliwość zgłębiania różnorodnych dziedzin i wzbogacających doświadczeń. Aby pomóc nauczycielom przedszkola i opiekunom w żłobku w tworzeniu tych magicznych miejsc, przygotowałam zestaw napisów do kącików zainteresowań – gotowych do pobrania i wykorzystania!

Dlaczego kąciki zainteresowań są tak ważne?


Kąciki zainteresowań to specjalne przestrzenie w przedszkolu lub żłobku, które są dostosowane do określonych tematów bądź dziedzin. Dzieci mają możliwość wnikliwego poznawania tych tematów, rozwijania umiejętności oraz rozbudzania ciekawości. Każdy kącik oferuje unikalne doświadczenia, zachęcając dzieci do odkrywania swoich pasji i zdolności.

Jak korzystać z napisów do kącików zainteresowań?


Pobieramy plik PDF z zestawem napisów do kącików zainteresowań. Możecie wydrukować je w odpowiednich rozmiarach, aby pasowały do kącików w przedszkolu lub żłobku. Umieszczamy napisy w odpowiednich miejscach, tworząc wyjątkowe kąciki zainteresowań. Możecie dodać do nich odpowiednie materiały edukacyjne, książki, narzędzia czy zabawki, aby wzbogacić przestrzeń.
Zachęcajcie dzieci do odwiedzania kącików, opowiadajcie im o danym temacie, prowadźcie z nimi rozmowy i eksperymenty. Kąciki zainteresowań stanowią idealne miejsce do rozwijania umiejętności interpersonalnych i wiedzy dzieci.

Co znajdziecie w zestawie plansz?



Kąciki tematyczne pomogą zachować ład i porządek w każdej sali. Dodatkowo stanowią niezbędny element realizacji podstawy programowej. Mam dla Was 30 propozycji kącików w groszkowych ramkach. Każdy w innym kolorze z dużym napisem i obrazkiem. 


Moje poprzednie kąciki i ich przykładowe wyposażenie znajdziecie TUTAJ.


A nowe groszkowe pobierzecie klikając w link poniżej:


Część 1: 



Część 2: 



Bardzo chętnie dowiem się jakie kąciki tematyczne macie w swoich przedszkolach, może zainspiruje mnie to do stworzenia kolejnych :) 

Komentarze

  1. Szukałam i w końcu znalazłam:). Bardzo dziękuję. Podobają mi się.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś! Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :)

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź