TRYB JASNY/CIEMNY

"Emilka i gwiazdka z nieba" Kamili Stokowskiej - genialna opowieść dla dzieci o kosmosie!



Jako mała dziewczynka marzyłam, żeby codziennie móc patrzeć w niebo i podziwiać widniejące na nim gwiazdy. Miałam wprost obsesję na punkcie programów popularnonaukowych o kosmosie a nawet brałam udział w konkursie wiedzy na ten temat i zajęłam 1 miejsce. Moja kosmiczna ekscytacja nieco wraz z upływem lat uleciała, ale czytając książkę "Emilka i gwiazdka z nieba" Kamili Stokowskiej, poczułam się znowu jak ten mały radosny pyłek patrzący w granatową otchłań.



Pozycja jest elementem serii "Ziarenka piasku" Wydawnictwa Lemoniada, czyli lekkich, zabawnych opowiastek edukacyjnych dedykowanych dzieciom w wieku od trzech do sześciu lat. 

W książce poznajemy ciekawską Emilkę i jej mamę, rozmawiające o tajemnicach najbliższej nam przestrzeni kosmicznej. Czym są gwiazdy i gwiazdozbiory? Czy Wenus jest dziewczynką? Być może Neptun nosi koronę jak król mórz? A Saturn przystraja się pierścionkami? Czy jesteśmy sami we Wszechświecie? Do szukania odpowiedzi na te pytania, Emilka z pewnością nas zainspiruje! 



Nie myślcie, że przygoda z książką kończy się tylko i wyłącznie na jej przeczytaniu. O nie! W środku znajdziemy mnóstwo kreatywnych i rozbudzających wyobraźnię zadań do wykonania dla naszego malucha, np. wykonanie portretu Neptuna i Układ Słoneczny do pokolorowania. Dodatkowo zarówno czcionka, język jak i rozmieszczenie tekstu będą świetnym ćwiczeniem w czytaniu dla starszaków! 

Na szczególną uwagę zasługują również przepiękne ilustracje wykonane przez panią Martę Grabowską, które w niesamowicie dziecięcy i zabawny sposób, sprawiają, że treści książki absolutnie nie da się zapomnieć.



Wielkim bonusem jest mapa Nieba Północnego z uwzględnieniem gwiazdozbiorów widocznych w Polsce przez cały rok. 

Muszę przyznać, że w książeczce się zakochałam i na pewno oprę na niej scenariusze zajęć dydaktycznych poświęconych tematyce Wszechświata oraz mam nadzieję, że lada moment ukażą się kolejne części serii "Ziarenka piasku".

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Lemoniada.



Komentarze

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź