TRYB JASNY/CIEMNY

Dzień i noc - kategoryzacja dla najmłodszych

dzień i noc dla dzieci


Heeej! Zostały 3 dni do Nowego Roku! Mnie ogarnęło poświąteczne szaleństwo i postanowiłam kupić sobie kilka fatałaszków ;) A jak Wy przygotowujecie się do zmiany daty w kalendarzu?

Dostaję mnóstwo zapytań dlaczego rzadziej wstawiam coś na bloga... Hmm najprostszą odpowiedzią jest nieustanny brak czasu. Praca, dom, obowiązki... Mam naprawdę tyle na głowie, że doba jest za krótka, aby temu wszystkiemu podołać, więc "zmuszanie się" do prawie codziennego wstawiania postów, byłoby ponad moje wątłe siły. A chciałabym jednak, jak już wstawiać, to coś porządnego i przemyślanego. 

Zastanawiałam się nad stworzeniem całego asortymentu zabaw związanym z Nowym Rokiem, ale jakoś brak mi ciekawych pomysłów, ot takie przedsylwestrowe przesilenie :) ALE może komuś przyda się prosta gra kategoryzacyjna Co pasuje do dnia, co pasuje do nocy. 

Zdecydowana większość planów styczniowych przewiduje czas na naukę dni tygodnia, pór roku i miesięcy. Post o tym jak najłatwiej nauczyć ich dzieci, znajdziecie TUTAJ.

Twoje dziecko idzie do szkoły? Chcesz nauczyć go posługiwania się zegarkiem oraz rozumienia czasu? Przeczytaj ile godzin, minut i sekund ma doba!

Nie można zapomnieć jednak o dniu i nocy, czyli elementach od których należy wyjść wprowadzając bardziej szczegółowy podział czasu. Jeżeli dziecko nie złapie, że po dniu następuje noc, po nocy dzień i tak w kółko, ciężko będzie mu odnaleźć się w wydających się bardzo prostych do opanowania pamięciowego dniach tygodnia. Oczywiście, maluchy w lot nauczą się wymieniać dni tygodnia i nazwy pór roku czy miesięcy, ale chyba wszystkim nam zależy, aby nie powtarzały ich bezmyślnie jak katarynki, tylko rozumiały skąd się biorą i dlaczego. 

Jak grać?

Waszym zadaniem jest pobrać, wydrukować, wyciąć i najlepiej zalaminować obrazki. Przed dziećmi kładziemy dwie planszę, jedną z napisem dzień, drugą z napisem noc. Celowo nie umieszczałam na nich żadnych charakterystycznych elementów, jedynie same napisy. Zadajemy dzieciom pytanie: jak myślicie, która z tych planszy to dzień? A która z nich to noc? Dlaczego? 

Dzieci po kolei losują obrazki i starają się dopasować je do odpowiedniej planszy, jednocześnie uzasadniając swój wybór. Jeśli mają problemy, wyjaśniamy i pomagamy. 












Do zobaczenia!

Obrazki pochodzą z mycutegraphics.com.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś! Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :)

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź