środa, 12 lipca 2017

Zabawy słuchowe cz.1


Hej! W tym tygodniu zaplanowałam dla dzieci luźne zabawy związane z udoskonalaniem percepcji słuchowej. Może coś Wam się  z tego przyda :)

Rodzaje zdań

Wyjaśniamy, że ze względu na cel, zdania możemy podzielić na 4 grupy. Na kartkach rysujemy kropkę, wykrzyknik i pytajnik, wręczamy taki zestaw wszystkim dzieciom. Opcja nr 1: siadamy plecami do nich, aby nie widziały naszej mimiki. Wypowiadamy różne zdania: oznajmujące, pytające, wykrzyknikowe, rozkazujące. Zadaniem uczestników zabawy jest pokazać odpowiedni symbol. Opcja nr 2: rozwieszamy symbole w różnych miejscach sali. Kiedy wypowiemy dane zdanie, dzieci muszą szybko podbiec do prawidłowego symbolu.





Jaki to gatunek?

Wyjaśniamy dzieciom, że w muzyka dzieli się na gatunki muzyczne, z których to, każdy gatunek ma swój wyrazisty i niepowtarzalny styl. Przygotowujemy sobie po kilka rodzajów piosenek z danego gatunku. Ja wybrałam gatunki najbardziej charakterystyczne, z których rozpoznaniem dzieci nie będą miały problemu. Kolejność przypadkowa :P




































Włączamy przygotowane wcześniej nagrania, a dzieci muszą wskazać odpowiednią nazwę gatunku.

Anatomia ucha

Ucho to jedyny narząd, w którym możemy znaleźć młotek, kowadło, trąbkę, bębenek, a nawet... ślimaka! ;) Szczególnie ślimak zrobił furorę :) Rozmawialiśmy na temat tego, do czego służą nam uszy - odbieranie bodźców słuchowych, przyjemnych i nieprzyjemnych, delektowanie się muzyką, rozróżnianie emocji, intonacji, wychwytywanie zagrożenia, odpowiedzialność za równowagę. Sprawdzaliśmy czy tylko ludzie mają uszy, czy może znajdą się jeszcze jakieś uszopodobne stworzenia. Zastanawialiśmy się dlaczego do uszu nie można wkładać różnych małych przedmiotów, a także dlaczego dzieci same nie powinny ich czyścić patyczkami.




Aby pobrać kary pracy, otwórz je w nowym oknie i wybierz opcję Zapisz jako

Do zobaczenia!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...