TRYB JASNY/CIEMNY

Piosenki na zakończenie roku przedszkolnego


Cześć! Już za kilka tygodni nastąpi zakończenie roku szkolnego.

Zawsze lubiłam zakończenia roku, nie tylko dlatego, że czekały mnie po nich leniwe wakacje, ale też dlatego, że wtedy wszyscy byli dla siebie zwyczajnie milsi, mogłam więc spokojnie spojrzeć na to, co było i wyciągnąć wnioski, zrobić postanowienia na nowy rok.

Koniec roku to taka okazja, przy której nie da się nie wzruszyć, czy nie popaść w nostalgię, jednak bardzo chciałabym uniknąć wywołania skrajnej depresji wśród dzieci, które odchodzą poprzez skupianie się głównie na ich odejściu i (w przypadku zakończenia edukacji przedszkolnej) przedstawianiu szkoły jako miejsca, gdzie a) nie ma zabawy, b) trzeba ciągle siedzieć w ławkach c) szeroko pojętego niezdefiniowanego do końca nieszczęścia, sama też nie chcę się rozryczeć, dlatego mam nadzieję, że piosenki, które Wam zaprezentuję, pomogą utrzymać właśnie taki trzymaj-się-będzie-dobrze nastrój.

Bursztynek - Fasolki




Do widzenia przedszkole - autora nie znalazłam


Hej przedszkole ukochane - Presto Piosenki Maluszka


Mój kolego z przedszkola - Presto Piosenki Maluszka


Fasolki - Plecak, torba i walizka




Fasolki - Lato na dywanie




Piotr Fronczewski, Weronika Obcowska - Przyszło lato




Przeboje pana Tik Taka - Kolorowe lato



Smak wakacji - piosenka z podręcznika do muzyki Muzyczny Świat


Natalia Nykiel - Pół kroku stąd







Niech żyją wakacje - Jerzy Wesołowski


Lato czeka - Halina Kunicka

 

Na raz, na dwa - Majka Jeżowska




Wszystkie dzieci nasze są - Majka Jeżowska




Kolorowe dzieci - Majka Jeżowska


Na plaży - Majka Jeżowska


Idą wakacje - Majka Jeżowska


Ogniska już dogasa blask - Auld Lang Syne Robert Burns


Po łące biega lato - GONG 


Ale to już było - Maryla Rodowicz (refren)


Przykładowa przeróbka refrenu: Przedszkole się skończyło... Znika już za drzwiami. I choć do szkoły wnet pójdziemy, to myślami wciąż będziemy tutaj z wami. 

Nie płacz Ewka - Perfect (refren, ale warto przerobić)


Przykładowa przeróbka refrenu: Tu przyjaciół wiernych mam, od lat, z nimi się bawię, z nimi gram. Jeszcze raz żegnam was, do zobaczenia, hej!

W internecie znajdziecie jeszcze mnóstwo innych piosenek, ale te najbardziej odpowiadają mojej wizji zakończenia roku. Jeżeli macie jeszcze jakieś ciekawe propozycje, dajcie znać w komentarzach. 

A multum scenariuszy na zakończenie roku znajdziecie tutaj.


Do zobaczenia!

Komentarze

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź