wtorek, 18 kwietnia 2017

Kodeks Małego Ekologa


Cześć! Idąc dzisiaj do pracy i wzdrygając się z powodu podmuchów niezbyt wiosennego wiatru, mimo słonecznej pogody, która powinna sprawiać, że wszystko jest piękne, zadumałam się nad ilością śmieci, które leżały na mojej drodze. Jak to możliwe, że ludzie tak bardzo mają gdzieś to jak wygląda ich otoczenie, jak tony śmieci, które tworzą obrzydzają wszystko wokół, jak cierpią przez takie zachowanie zwierzęta i rośliny? Mam głęboką nadzieję, że dzieci, które są obecnie kształcone w duchu ekologicznym już od najmłodszych lat, będą zwracały większą uwagę na środowisko niż nasze pokolenie...


Edukacja ekologiczna to w potocznym rozumieniu różne formy działalności skierowanej do społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży i ma na celu propagowanie zachowań korzystnych dla środowiska naturalnego, upowszechnianie wiedzy o ochronie przyrody ożywionej i nieożywionej. W przedszkolu tematy związane z ekologią pojawiają się dość regularnie i niedługo razem z moimi przedszkolakami będziemy omawiać Kodeks Małego Ekologa. Długo szukałam jakiegoś uniwersalnego gotowca, ale niestety nie doszukałam się niczego, co by mi się spodobało, więc zrobiłam sobie taki sama 😛 Chciałam, żeby był dość minimalistyczny, bo zależało mi głównie na odpowiednich piktogramach, jakiejś podpórce do pogadanki i żeby dzieciaki same dopowiadały o co może z nimi chodzić, niż na długich tekstowych wywodach, bo i tak będą musiały wykonać własny kodeks samodzielnie.

Poniżej link do Kodeksu do pobrania:

Kodeks Małego Ekologa

Do zobaczenia! 💙💚
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...