TRYB JASNY/CIEMNY

Gąbki z klejem/ Glue sponges




Cześć! Nie wiem jak Wy, ale ja nienawidzę pracować z klejami. Przerabiałam kleje wodne - starczały na kilka użyć, plus kartki dosłownie tonęły w klejowych odmętach 💦; kleje wyciskane z tubki - wyciskałam je dzieciom na tacki i musiały je nanosić paluszkami na wybraną powierzchnię. Tragedia z myciem rąk, ale o dziwo było czyściej niż z klejami wodnymi (używałam klejów o zapachu owoców, był szaaał 😉)  Obecnie pracuję z klejami w sztyfcie i o ile do pracy starszych dzieci nie mam zastrzeżeń, to maluchy średnio sobie z takimi klejami radzą, z pewnością dlatego, że w tym wieku uruchamiany jest bardziej staw łokciowy niż nadgarstek i paluszki do takich czynności, więc nie mogą dobrać odpowiedniego nacisku...



Dochodzą jeszcze problemy typu: klej wysechł, klej za daleko wyszedł, klej się zaciął, kleju nie można otworzyć... Jednym słowem MASAKRA. Bywa tak, że każdemu z osobna muszę pomagać z klejem, dzieci się denerwują, że "coś nie idzie", ja się denerwuję, bo praca plastyczna, z której dzieci mają czerpać radochę powoduje tylko frustrację. Rozumiem, że sprawność manualną trzeba rozwijać, ale wydaje mi się, że są inne i znacznie przyjemniejsze sposoby niż użeranie się z klejem.

Jakiś czas temu zaczęłam szukać innej alternatywy i z pomocą jak zawsze przyszedł internet. Natknęłam się na mnóstwo wpisów odnośnie "glue sponges", czyli po polsku "gąbek z klejem". Na razie zrobiłam jedno "opakowanie" i wypróbowałam je ze starszymi dziećmi, ale muszę przyznać, że rozwiązanie jest świetne i chyba wprowadzę je dla wszystkich.

Jak zrobić gąbki z klejem?

Potrzebne będą:

- małe gąbki
- plastikowe pudełka
- klej w płynie 250-500 ml
- spirytus salicylowy lub płyn do higieny jamy ustnej

Jeżeli chodzi o gąbki, to wydaje mi się, że nie ma co wymyślać i najlepiej sprawdzą się zwykłe zmywaki kuchenne. Pudełka mam z Ikei klik! (17 pudełek w różnych rozmiarach, z solidnego plastiku za 15 zł). Klej w płynie miałam chyba z Astry klik!. Spirytus do kupienia w każdej aptece za ok. 2 zł.


Wykonanie

Do plastikowego pudełka wlewamy prawie całe opakowanie kleju. Ruszamy trochę pudełkiem, żeby klej pokrył dno. Wkładamy gąbkę lub gąbki, w zależności od tego ile się zmieści, oczywiście można je przyciąć. Na górę wylewamy resztę kleju. Zamykamy, odkładamy na około tydzień, żeby gąbka wchłonęła cały klej.

Używanie

Kiedy chcemy użyć gąbki z klejem, zwyczajnie otwieramy pudełko i delikatnie przykładamy część, którą chcemy przykleić. Po skończonej pracy zamykamy i gotowe! 2-3 razy w tygodniu warto taką gąbkę delikatnie spryskać wodą, a raz na jakiś czas dodać kilka kropel spirytusu albo płynu do płukania jamy ustnej, żeby zapobiec rozwojowi bakterii.

Gąbka z klejem na pewno oprócz zajęć grupowych, sprawdzi się na zajęciach indywidualnych z dziećmi 😊. Moja gąbka ma już 2 miesiące i spisuje się doskonale. Podobno jedno opakowanie starcza na cały rok szkolny, ale znalazłam też wiele informacji, że nawet na jeszcze dłużej 😎.


Do zobaczenia!

Komentarze

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź